Wiadomości z rynku

poniedziałek
30 grudnia 2024

Renault z wrażliwą elektryką

Renault Midlum 270 dCi (od 2002 roku)
16.07.2010 00:00:00
Midlum nie jest drogie w zakupie, a jego główne podzespoły okazują się trwałe. Drażnić mogą jedynie, że te samochody ciężarowe wyprodukowane przez Renault mają drobne problemy elektryczne oraz fakt, iż w najstarszych pojazdach korodują ramy.
Midlum debiutowało w 1999 r., opisywaną wersję wprowadzono do sprzedaży w 2002, a w 2005 r. model przeszedł modernizację. Auto może mieć napęd 4x2 lub rzadziej 4x4. Dmc pojazdów z silnikiem 270 dCi waha się od 11.990 do 17.990 kg; te ostatnie oferowane są dopiero od 2004 r. (wcześniej maks. dmc wynosiło 16 t).
Renault ma trzy rodzaje kabin: dzienną, sypialną (z jedną rozkładaną koją) oraz - od sześciu lat - brygadową. Kabina zapewnia dobrą widoczność, jest nowocześnie wykonana, wyżsi kierowcy narzekają jednak na niezbyt wygodną pozycję, jaką muszą przyjąć w najkrótszej z szoferek. Nie ma natomiast problemów z jej resorowaniem, które na razie nie koroduje. Tego samego nie można jednak napisać o ramie pojazdu w najstarszych egzemplarzach. Sporo zachodu jest z zawieszeniem kół, w którym dość często zużywają się tuleje resorów. Opcjonalne tylne zawieszenie pneumatyczne miewa zaś problemy ze sterowaniem. To zwykle skutek przecierającej się wiązki przewodów. Taką samą przyczynę mogą mieć zanikające światła itp. Wśród elektrycznych defektów wymienia się także zepsute tempomaty, problemy ze sterownikiem silnika (spowodowane zwykle zawilgoceniem), z czujnikami ABS-u na kołach i inne elektryczne awarie występujące losowo.
Dobrą opinię ma za to silnik R6, który w wersji 265-konnej (oznaczenie 270 dCi) jest mocny i dość oszczędny (średnio 25 l/100 km). Trzeba jednak pamiętać, aby nie tankować do niego kiepskiego ON, który może uszkodzić układ wtryskowy common rail. Midlum 270 dCi ma zwykle 9-biegową skrzynię Eaton, która jest trwała, lecz brakuje do niej zamienników części. Pozostałe elementy są dość łatwo dostępne, a sam pojazd jest tani w zakupie.
ekspert: Zbigniew Sumiński, GTL Pojazdy Użytkowe w Gdańsku:
- Midlum zwykle oferowane są w dość atrakcyjnej cenie. Pod względem awaryjności ten model wypada przeciętnie. Plusem jest niezła dostępność części w zamiennikach i prosta budowa, która sprawia, że naprawy tego pojazdu może podjąć się niemalże każdy mechanik. Najbardziej uporczywe w tym modelu są awarie elektryki, na szczęście zwykle nie są one trudne do usunięcia.
Dane techniczne Renault Midlum 270.18 dCi z 2005 r.
Dmc 17.990 kg
Ładowność 11.500 kg
Rozstaw osi 5.400 mm
Poj. siln. / cylin. 6,2 l / R6
Moc maksymalna 265 KM
przy obr/min 2.400
Maks. mom. obr. 905 Nm
przy obr/min 1.200-1.700
Skrzynia biegów ręczna 9+1
Przykładowe rozmiary ładowni (kontener)
długość 7.300 mm
szerokość 2.300 mm
wysokość 2.150 mm
Ceny netto nowych części (zamienniki) Renault Midlum 270.18 dCi z 2005 r.
Chłodnica 3.450 zł
Sprzęgło 1.890 zł
Reflektor 588 zł
Tarcza hamulcowa 345 zł
Filtr oleju 26 zł
Filtr powietrza 112 zł
Ceny części używanych Renault Midlum
Reflektor 230 zł
Zderzak przedni 450 zł
Szyba czołowa 380 zł
Chłodnica 600 zł
Przykładowe oferty (czerwiec 2010 r.) Renault Midlum kontener
Rocznik Przebieg (tys. km) Cena netto (tys. zł)
2003 170 59,9
2004 175 67,5
2005 300 80
2006 421 133,5
2007 58 188,5
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.